Geetika

Het verhaal van Geetika

uit India

Geetika’s* man is alcoholist. Op een dag verlaat hij zijn gezin en staat Geetika er alleen voor. Nu moet ze haar twee kinderen en zichzelf zien te onderhouden. Elk dag werkt ze hard voor hun dagelijks brood, maar zelden is er genoeg om van te leven.

De Indiase Geetika komt tot geloof als haar broer over de Here Jezus vertelt. Regelmatig ontmoet ze andere christenen; ze bidden voor elkaar. “Ik voelde de vrede van God als er voor mij gebeden werd”, vertelt Geetika. “En als we baden, zag ik wonderen gebeuren.”

Geetika was eerst vaak ziek, maar hoe vaker ze bidt, hoe beter het gaat. Ze hoopt dat al haar problemen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen, nu ze de Here Jezus kent. Dat blijkt echter niet het geval. “Ik werd belachelijk gemaakt en bekritiseerd omdat ik tot geloof in de Here Jezus kwam. Maar”, voegt ze eraan toe, “het was niets vergeleken met het ellendige leven dat ik leidde, voordat ik Hem kende.”

Het leven is zwaar, als alleenstaande moeder. Elke dag verkoopt Geetika groente vanuit een schuurtje, maar de opbrengst is minimaal. Als lokale partners van Open Doors horen hoe Geetika worstelt om rond te komen, geven ze haar een groentekar. “Nu kan ik met mijn groentekar de straat op en kan ik op verschillende plekken groente verkopen. Daardoor verdien ik meer.” Elke dag staat ze vroeg op om groente in te kopen. “Het is hard werken, maar ik ben God dankbaar dat Hij ons zo zegent.”

Dank- en gebedspunten

  • Dank de Here God voor het wonder van genezing in Geetika’s leven.
  • Geetika vraagt: “Bid alstublieft dat ik gezond blijf. Als ik ziek word, heb ik geen inkomen meer.”
  • Bid voor het gezin van Geetika. Bid dat ze hun dagelijks brood krijgen. Bid om veerkracht en geloof.

* Schuilnaam

Scroll naar boven