“Ik hoef nu niet meer te bedelen en heb vreugde in mijn hart”

In landen waar de islam of het hindoeïsme de overheersende religie is, ben je als christen extra kwetsbaar wanneer je weinig of geen inkomen hebt. En wie er als moslim of hindoe tot geloof in de Here Jezus komt, kan juist daardoor zijn baan en elke steun van familie en vrienden kwijtraken. Open Doors geeft gelovigen die dat overkomt, nieuw perspectief met een microkrediet. Zo kunnen zij – ondanks vervolging en verdrukking – een bestaan opbouwen.

Komal (Nepal) kon een winkeltje beginnen
“Omdat mijn gezin en ik besloten de Here Jezus te volgen, verbrak iedereen alle banden met ons”, vertelt Komal uit Nepal. “Onze eigen familie keek op ons neer.” Kort na hun bekering overleed Komals man. Daarmee zat het gezin zonder inkomsten. Op hulp van familie of buren hoefden ze niet te rekenen. Komal: “Het was erg zwaar. Ik zette alles op alles om geld te verdienen, maar het was nooit genoeg. Vaak moest ik bedelen.”

Via Open Doors kreeg Komal steun om een klein winkeltje te beginnen. Daarmee verdient ze nu genoeg voor haarzelf en haar vier kinderen. “Het leven is een stuk makkelijker geworden voor ons. Ik hoef nu niet meer te bedelen. En ik heb vreugde in mijn hart.”

Geef voor microkredieten
Komal kreeg een microkrediet omdat ze als christen niemand om haar heen had die haar wilde helpen. Open Doors ondersteunt vele christenen die in een dergelijk situatie zitten. Ook bieden we microkredieten aan christenen die hun bestaan weer moeten opbouwen, nadat ze getroffen zijn door oorlog en geweld, zoals in Irak en Syrië.

U kunt bijdragen aan nieuw perspectief voor christenen zoals Komal. Hiernaast kunt u daarvoor een gift overmaken*. Alvast hartelijk bedankt!

* Microkredieten zijn een voorbeeld van de praktische ondersteuning die Open Doors biedt aan kwetsbare christenen wereldwijd. Uw gift zetten we in waar ondersteuning het meest nodig is.