Op zoek naar de Koning in de Koningssteden

Op zoek naar de Koning in de Koningssteden

“De reis heeft me bewuster gemaakt hoe het is om er als christen helemaal alleen voor te staan, maar ook hoe God werkt in uitzichtloze situaties.” Reiziger Martijn
 

Wat is er aan de hand?
Christenen in het sterk islamitische Marokko zien de toekomst verre van rooskleurig tegemoet. Islamitische bewegingen winnen snel aan invloed. Ook hebben de hervormingen van koning Mohammed VI na de Arabische Lente, geen verbetering gebracht voor de christenen in het land. Bekering tot het christendom is niet strafbaar. Toch worden bekeerde moslims als criminelen behandeld door de politie. Vaak worden christenen met een moslimachtergrond ook verstoten door hun familie, en onder druk gezet door buren en de lokale overheid om terug te keren naar de islam.
 

Daarom maak je deze reis met Open Doors...
Christen zijn in een moslimland is niet gemakkelijk. Welke druk ervaren zij?  En hoe getuigen zij van de Here Jezus nu evangeliseren bij wet verboden is? Ze kunnen zoveel verliezen als bekend wordt dat zij zich bekeerd hebben tot het christendom. Lokale christenen vertellen je er alles over. Samen met gelovigen die in het geheim samenkomen, bid je voor de kleine groep christenen in het land.
 

Daarom maak je deze reis als toerist...
Ook voor de toerist is Marokko zeer de moeite waard. Met haar vier koningssteden ademt het land historie. In Fès, de oudste koningsstad, waan je je terug in de middeleeuwen. Zo maak je er kennis met de ambachtelijke, eeuwenoude leer- en tapijtindustrie. Aan de voet van het immense Atlasgebergte bezoek je koningsstad Marrakech, ook wel de ‘rode stad’ genoemd door de uit rode leem opgetrokken huizen en stadsmuren.

Ontvang je deze informatie graag op papier? Vraag dan de reisfolder aan!

FOCUS: GEBED EN ONTMOETING
10 DAGEN
NOVEMBER 2017
1.250 EURO
inclusief ontbijt/diner
exclusief drinken/fooi

aanmelden