Asha

Het verhaal van Asha

uit India

Asha* en haar man Krishna* bekeren zich vanuit het hindoeïsme tot het christelijk geloof.
Krishna begint een bediening als predikant en heeft al snel een gemeente onder zijn hoede. Met de groei van zijn kerk groeit echter ook de tegenstand.

Een echte Indiër is een hindoe. Dat is de gedachte die leeft bij veel Indiërs. In sommige gebieden in India leidt deze gedachte ertoe dat extreem-hindoeïstische Indiërs hun christelijke dorpsgenoten aanvallen.

Dit overkomt ook Asha en haar gezin. Tegenstanders van het christelijk geloof vallen hun gemeente aan. Ze intimideren en slaan de gelovigen. Sommige gemeenteleden durven hierdoor niet meer naar de kerk te komen.

Gevoelige plek

Op een zondag dringt een groep extremisten tijdens de eredienst de kerk binnen. Ze sleuren Krishna naar buiten en beschuldigen hem ervan mensen te bekeren. Ze gooien hem op de grond en beginnen hem af te ranselen. Asha schiet hem te hulp, maar een van de aanvallers grijpt haar beet en duwt haar tegen een muur. “Ik had net een maagoperatie ondergaan”, vertelt Asha, “en de hechtingen waren nog niet genezen. De aanvallers schopten me op die gevoelige plek; ik begon te bloeden en verging van de pijn.” Het raakt haar het meest dat haar kinderen moeten toekijken hoe zij in elkaar geslagen wordt. “Ze huilden en schreeuwden: ‘Mama, papa!’. Ik moest me over mijn pijn heen zetten en voor hen en mijn man gaan zorgen.”

Hulp

Gelukkig schieten een paar gemeenteleden het echtpaar te hulp. Ze brengen hen naar het ziekenhuis, waarna de situatie lokale partners van Open Doors ter ore komt. Vanaf dat moment krijgen ze financiële en emotionele steun.

Nieuwe kracht

Want Asha en Krishna worden nog steeds belaagd en bedreigd. Ook de kerkdiensten worden nog steeds verstoord. “Ik vroeg me af waarom wij zoveel ontberingen moesten doorstaan, terwijl ik de Here God toch dien”, vertelt Krishna. Hij vond nieuwe kracht in de Bijbel. “De Bijbel zegt: er zal vervolging zijn, maar zie, Christus heeft de wereld overwonnen. Dus ik ben nergens bang voor. Ik en mijn familie, wij zullen Christus blijven dienen. Wat er ook gebeurt.”

Dank- en gebedspunten

  • Dank de Here God dat Hij Asha en haar gezin redde en bemoedigde.
  • Bid dat Asha en Krishna herstellen van hun wonden, zowel lichamelijk als geestelijk.
  • Vraag de Here God of Hij Asha’s kinderen wil beschermen en de moed geeft om niet in angst te leven.

* Schuilnaam

Scroll naar boven