Kapot geschoten kruis in Syrië

De Frontlinie

Houd jij van podcasts, ben je een echte boekenwurm of zoek je naar inspirerende video’s, liederen, persoonlijke verhalen of Bijbelstudiemateriaal? De getuigenissen van christenen die lijden om hun geloof zijn indringend en sporen je aan tot gebed en toewijding in je eigen geloofsleven. Lees, kijk, luister en leer van vervolgde christenen uit de frontlinie! 

Laat je inspireren!

Gezocht op:

Lees
Narendran en Kavita

7 mei 2024

India

Het verhaal van Kavita

Altijd als Kavita* naar de kerk gaat, laat ze haar schoenen uit eerbied voor God in de hal achter. Groot is de schok als ze op een dag de dienst verlaat en ziet wat er in de hal is gebeurd: al het schoeisel is in stukken gesneden. De vervolging die miljoenen christenen in India treft, raakt die dag voor het eerst de kleine christelijke gemeenschap van Kavita en haar man

Lees het bericht
Lees
Gulmira

7 mei 2024

Het verhaal van Gulmira

Gulmira* is een jonge vrouw van 16 jaar uit Centraal-Azië. Haar vader, een diepgelovige moslim, ontdekte dat ze stiekem een kerk bezocht. Hij schopte haar resoluut het huis uit. “Als je ooit naar huis terugkeert, ruk ik je benen eraf’, dreigde hij.  Kun je je voorstellen hoe beangstigend en eenzaam deze situatie voor Gulmira moet zijn? Terugkeren naar huis is geen optie, tenzij God een wonder in het hart van

Lees het bericht
Lees
Banumathi

7 mei 2024

Het verhaal van Banumathi

Als Banumathi* op een ochtend de kerk wil verlaten, kan ze haar ogen bijna niet geloven. Het hele terrein staat vol met politieagenten. Huilend ziet Banumathi toe hoe ze de kerk met de grond gelijk maken.  Banumathi’s geloofsleven kent grote hoogte- en dieptepunten. Ze groeit op in een dorp in de bergen, in het zuiden van India. Haar vader, een hindoepriester, wil aanvankelijk niets van het christelijk geloof weten. Maar als

Lees het bericht
Lees
Mariam

2 april 2024

Het verhaal van Mariam

De Egyptische Mariam heeft alles wat haar hart begeert: vier lieve dochters, een stabiel inkomen en een liefdevolle man, die altijd klaarstaat voor zijn naaste. Tot haar man op een dag wreed wordt vermoord en Mariam radeloos achterblijft. “Waarom heeft God ons verlaten?” Mariams man wordt vaak bedreigd door radicale moslims, omdat hij christenen helpt in een gebied waar zij zwaar vervolgd worden. Hij trekt zich niets van de bedreigingen

Lees het bericht
Lees
Ayesha

2 april 2024

Somalië

Het verhaal van Ayesha

Een Somaliër die het islamitische geloof verlaat, brengt schande over zijn of haar familie. Als Ayesha* tot geloof in Christus komt, wordt ze verstoten door haar familie. “Ik besloot wel honderd keer om Jezus te verlaten… maar ik kon het niet.” Als Ayesha zwanger is van haar eerste zoon, hoort ze van een buitenlander voor het eerst het evangelie. “Drie jaar lang onderzocht ik zowel de Koran als het christelijke

Lees het bericht
Lees
Xiaolu

2 april 2024

Het verhaal van Xiaolu

De Chinese tiener Xiaolu* woont in het noordwesten van China. Ze maakt deel uit van een christelijk gezin en volgt thuisonderwijs. Dat laatste klinkt misschien niet heel gek, maar in China komt thuisonderwijs zelden voor. De prijs voor zo’n keuze is namelijk hoog. De meeste gezinnen in China kiezen ervoor hun kinderen naar een staatsschool te sturen. Vanwege de verplichte communistische lessen en atheïstische levensvisie op deze scholen, kiezen sommige

Lees het bericht
Lees
Neema

5 maart 2024

Het verhaal van Neema

Vreugde! Duizend gelovigen zijn bijeen in een dankdienst, na een evangelisatieweek waarin 62 mensen zich lieten dopen. Ook de Congolese Neema* is erbij met haar zoontjes. De kinderen zijn net klaar met zingen, de jongste dommelt in op haar schoot. Ze houdt haar armen stevig om hem heen, zodat hij niet van haar schoot afglijdt.En dan davert de explosie. Op zondag 15 januari 2023 brengen leden van de terreurgroep ADF

Lees het bericht
Lees
Simin

5 maart 2024

Iran

Het verhaal van Simin

Verraden worden. Gescheiden worden van haar man en twee jaar oude dochtertje. Leven als vluchteling in een vreemd land. Simins* geloof in Jezus geeft haar leven zin, maar brengt het ook in gevaar. “God gaf me het geduld om alles te verdragen.” Simin komt tot geloof als een vriend, Mohsen*, haar een Bijbel geeft. “De Bijbel intrigeerde me, in het bijzonder vanwege de woorden die ik las over het huwelijk”,

Lees het bericht
Lees
Sara

5 maart 2024

Het verhaal van Sara

Na tien dagen zonder eten en telefoon gaat eindelijk de deur van Sara’s kamer open. Haar vader staat in de deuropening. “Maak je klaar! Morgen trouw je met de neef van je stiefmoeder. Ik heb je niet goed opgevoed; misschien lukt hem dat wel!”En weer gaat de deur op slot. De Iraakse Sara (30) groeit op als moslima, in een wijk in Bagdad waar veel christenen wonen. Ook haar beste

Lees het bericht

Levenslessen van Anne

Anne van der Bijl liet zich in zijn missie voor de vervolgde kerk door niets en niemand tegenhouden.

Benieuwd wat jij van zijn belangrijkste levenslessen kunt leren? Meld je dan hieronder aan voor deze mailserie.

Urgent

Gebed

Bid mee voor christenen
in India

Scroll naar boven