Kapot geschoten kruis in Syriƫ

De Frontlinie

Houd jij van podcasts, ben je een echte boekenwurm of zoek je naar inspirerende video’s, liederen, persoonlijke verhalen of Bijbelstudiemateriaal? De getuigenissen van christenen die lijden om hun geloof zijn indringend en sporen je aan tot gebed en toewijding in je eigen geloofsleven. Lees, kijk, luister en leer van vervolgde christenen uit de frontlinie! 

Laat je inspireren!

Gezocht op:

Lees
Mariam

2 april 2024

Het verhaal van Mariam

De Egyptische Mariam heeft alles wat haar hart begeert: vier lieve dochters, een stabiel inkomen en een liefdevolle man, die altijd klaarstaat voor zijn naaste. Tot haar man op een dag wreed wordt vermoord en Mariam radeloos achterblijft. ā€œWaarom heeft God ons verlaten?ā€ Mariams man wordt vaak bedreigd door radicale moslims, omdat hij christenen helpt in een gebied waar zij zwaar vervolgd worden. Hij trekt zich niets van de bedreigingen

Lees het bericht
Lees
Ayesha

2 april 2024

Somaliƫ

Het verhaal van Ayesha

Een SomaliĆ«r die het islamitische geloof verlaat, brengt schande over zijn of haar familie. Als Ayesha* tot geloof in Christus komt, wordt ze verstoten door haar familie. ā€œIk besloot wel honderd keer om Jezus te verlatenā€¦ maar ik kon het niet.ā€ Als Ayesha zwanger is van haar eerste zoon, hoort ze van een buitenlander voor het eerst het evangelie. ā€œDrie jaar lang onderzocht ik zowel de Koran als het christelijke

Lees het bericht
Lees
Xiaolu

2 april 2024

Het verhaal van Xiaolu

De Chinese tiener Xiaolu* woont in het noordwesten van China. Ze maakt deel uit van een christelijk gezin en volgt thuisonderwijs. Dat laatste klinkt misschien niet heel gek, maar in China komt thuisonderwijs zelden voor. De prijs voor zoā€™n keuze is namelijk hoog. De meeste gezinnen in China kiezen ervoor hun kinderen naar een staatsschool te sturen. Vanwege de verplichte communistische lessen en atheĆÆstische levensvisie op deze scholen, kiezen sommige

Lees het bericht
Kijk
Simin uit Iran

21 maart 2024

Kijk terug!

Avond van Gebed | Vervolgde vrouwen

21 maart 2024

Lees het bericht
Lees
Neema

5 maart 2024

Het verhaal van Neema

Vreugde! Duizend gelovigen zijn bijeen in een dankdienst, na een evangelisatieweek waarin 62 mensen zich lieten dopen. Ook de Congolese Neema* is erbij met haar zoontjes. De kinderen zijn net klaar met zingen, de jongste dommelt in op haar schoot. Ze houdt haar armen stevig om hem heen, zodat hij niet van haar schoot afglijdt.En dan davert de explosie. Op zondag 15 januari 2023 brengen leden van de terreurgroep ADF

Lees het bericht
Lees
Simin

5 maart 2024

Iran

Het verhaal van Simin

Verraden worden. Gescheiden worden van haar man en twee jaar oude dochtertje. Leven als vluchteling in een vreemd land. Simins* geloof in Jezus geeft haar leven zin, maar brengt het ook in gevaar. ā€œGod gaf me het geduld om alles te verdragen.ā€ Simin komt tot geloof als een vriend, Mohsen*, haar een Bijbel geeft. ā€œDe Bijbel intrigeerde me, in het bijzonder vanwege de woorden die ik las over het huwelijkā€,

Lees het bericht
Lees
Sara

5 maart 2024

Het verhaal van Sara

Na tien dagen zonder eten en telefoon gaat eindelijk de deur van Saraā€™s kamer open. Haar vader staat in de deuropening. ā€œMaak je klaar! Morgen trouw je met de neef van je stiefmoeder. Ik heb je niet goed opgevoed; misschien lukt hem dat wel!ā€En weer gaat de deur op slot. De Iraakse Sara (30) groeit op als moslima, in een wijk in Bagdad waar veel christenen wonen. Ook haar beste

Lees het bericht
Lees
Bethany

1 maart 2024

Ontvoerd, net als haar dochter

Herinner jij je het verhaal vanĀ Mary* uit NigeriaĀ nog? Vorig jaar schreven we over dit dappere meisje, dat moedig getuigde van haar geloof tegenover haar ontvoerders. Niemand had toen kunnen vermoeden dat haar moeder Bethany in handen van diezelfde ontvoerders zou vallen. Als er Ć©Ć©n land is waar christelijke vrouwen kwetsbaar zijn, juist vanwege hun vrouw-zijn, dan is dat Nigeria. Met name in het noorden van het land ontvoeren militante extremisten

Lees het bericht
Lees

20 februari 2024

Geloofsheldinnen

Tom en Joann Doyle

Een voorbeeld van moed en kracht Wat gebeurt er wanneer een moslima Jezus ontmoet en Hem gaat volgen? Ze wordt een onstuitbare kracht voor het evangelie! Geloofsheldinnen beschrijft waargebeurde verhalen uit Saudi-Arabiƫ, Syriƫ, de Gazastrook en andere islamitische gebieden waar Jezus krachtig aan het werk is. Ondanks de enorme gevaren leiden deze nieuwe volgelingen van Jezus hun echtgenoten, kinderen en anderen tot Jezus. Laat je bemoedigen en uitdagen door deze

Lees het bericht

Levenslessen van Anne

Anne van der Bijl liet zich in zijn missie voor de vervolgde kerk door niets en niemand tegenhouden.

Benieuwd wat jij van zijn belangrijkste levenslessen kunt leren? Meld je dan hieronder aan voor deze mailserie.

Scroll naar boven